Čas branja: 2 min
Otrok v ordinaciji: prijetna izkušnja brez strahu
Vsak otrok predstavlja nov in drugačen izziv za zobozdravnika. Nekateri otroci vstopijo v ordinacijo veseli in zmorejo sedeti pri miru 30 minut, drugi se soočajo s strahovi in travmami, ki običajno izhajajo iz neprilagojene obravnave v preteklosti.
Zavedati se moramo, da imajo otroci različne sposobnosti spoprijemanja s situacijami. Vsak zobozdravnik mora znati oceniti otrokovo sposobnost prenašanja stresa in neprijetnosti ter poznati načine, kako se z njimi pravilno spoprijeti.
Še ena pomembna komponenta v obvladovanju otrokovega obnašanja je dojemanje. Kako otroci doživljajo stimuluse iz okolja, močno vpliva na njihove interakcije in obnašanje. Dolžnost zobozdravnika je, da predstavi izkušnjo čim bolj pozitivno. Ker pa so sposobnosti otrok različne, je treba uporabiti različne metode za obvladovanje situacij v ordinaciji. Zobozdravniki moramo izboljšati in nadzirati otrokovo dojemanje — sveder je lahko le glasen, boleč izdelovalec lukenj ali pa čebelica, ki čisti in žgečka zobe.
Starši imajo ključen vpliv na pozitivno izkušnjo pri zobozdravniku.
Vedeti morajo, da je zobozdravnik usposobljen in da ima najboljše namene. Otroci namreč čutijo, če so starši prestrašeni in napeti, saj svoj strah dostikrat ne namenoma prenesejo na otroka, še preden vstopijo v zobozdravstveno ordinacijo. Starše se morajo poučiti, kako naj otroka pripravijo na obisk zobozdravnika. Zobozdravniku morajo pomagati pri tem, da se otroku predstavi obisk zobozdravnika kot nekaj, kar ga ne bo ogrozilo. Priporočljivo je, da se v pogovoru z otrokom izmikajo besedam, kot so strah, bolečina, velika igla, kri, itd.
Prijazno okolje in prijazni zobozdravniki
Da bi bila izkušnja za otroka čim bolj pozitivna, je treba imeti tudi prijetno in prijazno okolje. To pomeni, da se otroku dovoli dotakniti predmeta, ki ga zanima in da ima ordinacija tudi npr. otroško igračo, risbo, sliko, itd. Pomembno je tudi, da je osebje prijazno, nasmejano in odprto.